MovieHouse er navnet på den nye luksusbiograf, som får til huse i Experimentariums nyrenoverede bygning i Hellerup.

Film på toppen

Experimentarium skal huse ny luksusbiograf

MovieHouse Hellerup bliver hovedstadsområdets nyeste biografkompleks med fem sale i topklasse på toppen af Experimentarium i hjertet af Hellerup.

Biografejer og filmproducent Michael Obel kan til efteråret slå dørene op til sit nye luksuriøse biografkompleks med formentlig Danmarks bedste biograf-udsigt. I dag kan han offentliggøre, at MovieHouse Hellerup åbner på øverste etage af Experimentarium i Tuborg Nord i Hellerup ved siden af det mondæne indkøbscenter Waterfront.

I biografens indbydende foyer- og caféområde får biografgæsterne fri udsigt til Øresund. Der installeres to expres-elevatorer fra stueplan og op til biografen på 3. sal. Og i kompleksets fem sale installeres den nyeste teknologi og luksussæder (med tilhørende puder og varmetæpper), der kan lægges helt ned, mens man ser film. I det hele taget bliver biografomgivelserne i topklasse med fokus på kvalitet, komfort, højt serviceniveau og hyggelig, afslappet stemning både i salene og foyerområdet.

Gratis parkering

Biografen er godt nyt til biografgængere i lokalområderne Hellerup, Charlottenlund, Skovshoved, Klampenborg, Taarbæk og ydre Østerbro omkring Svanemøllen, som nu får MovieHouse Hellerup som nærmeste biograf. Oveni købet kan SkyBio Hellerup som et af ganske få biografkomplekser i hovedstadsområdet tilbyde sine biografgængere gratis parkering.

Stort publikumspotentiale

MovieHouse Hellerup bliver en del af et vibrerende havnemiljø med Experimentarium og Waterfront som omdrejningspunkter. Experimentarium har årligt godt 400.000 gæster, og Waterfront bryster sig af over 2,1 mio. årlige besøgende. Der bor ca. 135.000 potentielle kunder i nærheden af biografen, og hele Tuborg-området er næsten allerede fuldt etableret og fungerer som nærområder for mange borgere, der enten besøger Experimentarium, arbejder i området eller går i Waterfront, som rummer fitness, shopping og spisning. Hertil kommer, at Tuborg Syd-lokalplanen er vedtaget, og der udvides med et stort antal nye boliger inden for de næste par år.

På toppen af hele Danmarks science center

MovieHouse Hellerup vil dele adresse med det nye Experimentarium, som i begyndelsen af 2017 genåbnede i spektakulær arkitektur efter en omfattende ombygning. Biografen kommer til at ligge på toppen af det nye science center.

Kim Gladstone Herlev, adm. direktør i Experimentarium, glæder sig til at byde MovieHouse Hellerup velkommen på adressen:

– ”Det nye Experimentarium er bygget med god plads til at vokse i. Vi indtager bygningen bid for bid, og lokaleudlejning spiller en vigtig rolle i den strategi. Det er et absolut drømmescenarie for os at dele adresse med en biograf, og sammen kan vi styrke den kulturelle tiltrækningskraft i området. Og helt konkret lægger det op til samarbejde om at give gæsterne unikke oplevelser og spændende tilbud,” siger Kim Gladstone Herlev.

En stor drøm for ejer Michael Obel

Biografejer Michael Obel ejer biografer i Helsingør, Hjørring og Slagelse har arbejdet på at realisere MovieHouse Hellerup i Tuborg-området i flere år, og da det nye Experimentarium åbnede sidste år, faldt alle brikkerne endelig på plads, så det blev muligt at leje sig ind i den spændende science center-bygning. Han udtaler:

– ”Min familie og jeg har boet i Hellerup i over 30 år, og vi føler os enormt knyttet til lokalområdet. Det har i årevis været en stor drøm for mig at etablere en ny biograf i Hellerup, og vi er lykkelige for, at vi nu kan realisere projektet. Vi ønsker at blive det foretrukne biografvalg for nabolaget pga. af en hyggelig indretning, vip-luksussæder, lækker indretning, nærværende service, gratis parkering og et højt serviceniveau. Vi bliver ikke Københavns største biograf, men vi vil være en enorm hyggelig biograf, og oven i kan vi prale med Københavns og måske landets bedste biografudsigt, da der fra hele foyer-området er fri udsigtover Øresund”.

Michael Obel glæder sig også meget over at skulle dele adresse med Eksperimentarium og uddyber:

– ”Naboskabet åbner muligheder for et væld af samarbejdsmuligheder som f.eks. at tilbyde mulighed for at købe en dobbeltbillet til både biograf og Experimentarium. Det kan også være omkring visninger af science-relevante film, der kan være en ideel afslutning for de mange skoler, der besøger Experimentarium, hvor biograf og udstilling kan supplere hinanden med fælles indhold og tema.”

Byggeriet af MovieHouse Hellerup går i gang med det samme, og efter planen vil biografen åbne for publikum ugen op til efterårsferien i oktober i år.

For kontakt til Michael Obel, ring på tlf. 20 200 300.

Se også